Personlig, social og faglig udvikling
På Erhvervsgymnasiet Grindsted udvikler eleven sig personligt, socialt og fagligt i et åbent miljø præget af gensidig respekt. Det betyder:
- At den enkelte elev har medansvar for og indflydelse på egen udvikling.
- En læring, der giver personlig, social og faglig kompetence, som ruster eleven til fremtiden.
- Personlige, sociale og kreative oplevelses- og udfoldelsesmuligheder.
- Attraktive og inspirerende fysiske rammer, der støtter elevens udvikling.
Forpligtelser
Derfor forpligter vi os til:- I tæt dialog med aftagerne til stadighed at sikre en kvalificering af eleven, som modsvarer aftagernes behov.
- At tilrettelægge undervisningen i videst mulig omfang ud fra den enkelte elevs forudsætninger.
- At opbygge teams omkring den enkelte klasse og afdeling.
- At anvende læringsmetoder, som afspejler de arbejdsformer (teambuilding, kritisk kildesøgning, projektorganisation etc.), der anvendes i det omgivende samfund.
- At anvende IT og internationalisering som en naturlig del i hverdagen.
- At bruge aktiverende og afvekslende undervisningsformer, herunder tværfaglighed.
- I samarbejde med eleven at tilrettelægge arbejdsåret for at sikre en hensigtsmæssig fordeling af arbejdsbyrden.
- At arbejde bevidst med elevernes medindflydelse og medansvar i forbindelse med udbud, tilrettelæggelse og gennemførelse af ikke skemalagte aktiviteter i og uden for skoletiden.
- I større omfang at give elevrådet
- Medindflydelse (f.eks. i råd og udvalg)
- Beslutningskompetence (f.eks. deltagelse i eksterne turneringer m.v.)
- At der er moderne lokaler og udstyr til rådighed i form af:
- IT-udstyr
- Gruppefaciliteter
- Mediatek
- Opholdsarealer
- Undervisningslokaler
- Etc.
- At eleverne har medindflydelse i forbindelse med forandring af fysiske rammer.
- I samarbejde med eleverne at integrere ovenstående forpligtelser i skolens evalueringskultur.